ÉRTESÍTÉS
a KSZSZ új elérhetőségeiről
Ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy a KSZSZ iroda 2023. január 1-én új helyre költözött.
Székhely és levelezési címe: 1068 Budapest, Városligeti fasor 10.
Eddigi telefonszáma és levelezési címe megszűnt.
A korábban közzé tett telefonszámokon és e-mail címeken továbbra is elérhetőek vagyunk:
Dr. Agg Géza elnök
+36 70 978 7714
kszsz.agg@enternet.hu
Pető Andrea irodavezető
+36 70 453 0851
kszsz.apeto@enternet.hu
Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.
Budapest, 2023. január 1.
Üdvözlettel:
Dr. Agg Géza elnök sk.
Pető Andrea irodavezető sk.
A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap
Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.
Az elmúlt hetekben sok olyan hír látott napvilágot a közszféra jövőjével és a közigazgatás átszervezésével kapcsolatban, amely arra késztette a szakszervezeteket, hogy egyértelműen és hangosan hallassák hangjukat tagjaik érdekében.
2016. február 11-én, csütörtökön Nyílt téri sajtótájékoztatót tartottak az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács (OKÉT) Munkavállalói oldalának tagjai a Nemzetgazdasági Minisztérium József nádor téri épülete előtt.
Az eseményen jelen volt valamennyi szakszervezeti konföderáció képviselője, valamint ágazati szakszervezeti vezetők és a sajtó munkatársai is.
A 73 költségvetési intézmény megszüntetéséről, minisztériumba való beolvasztásáról az érintett mintegy 50 ezer munkavállaló és az érdekképviseletek nem kaptak semmi tájékoztatást. A kormányzati PR részeként sajtótájékoztatókon esett szó a bürokrácia csökkentés és az olcsóbb állam ideáját célul kitűző kormányzati tervekről.
A kormány csak a vállalkozók és a „külvilág felé” beszél, semmibe veszi a közvetlenül érdekelt közszolgákat. A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény alapján Közszolgálati Érdekegyeztető Fórum működik, ahol a kormány előterjesztésében konzultálni kellett volna a tervekről.
Az első rém/hírek kiszivárogtatása után, 2016. január 22-én kezdeményeztük e fórum azonnali összehívását. Erre a levélre eddig még csak válasz sem érkezett. Az Európai Unió Központi Közigazgatás Ágazati Párbeszéd Bizottságának Megállapodása is egyértelműen fogalmaz: „A szociális párbeszéd az európai szociális modell egyik alapja. Az információt olyan időben, módon és tartalommal kell szolgáltatni, hogy a munkavállalói érdekképviselet képes legyen részletesen elemezni a javasolt intézkedések lehetséges hatásait…A konzultáció kiterjed a munkaszervezet és a szolgáltatások megváltoztatására vonatkozó döntések foglalkoztatást érintő következményeire, amikor munkahelyek vannak veszélyben.”
A központi közigazgatásban dolgozók az Európai Unió polgárainak tekintik magukat. És a magyar kormány? Reméljük, hogy nem kell újra az EU-hoz fordulnunk.
Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége
MTI közlemény, 2016. február 11. 9:24
"Könnyű törvényeket hozni, nehéz irántuk szimpátiát gerjeszteni" írta Széchenyi másfél évszázada a ma is helytálló bölcsességet. A rossz törvények, döntések iránt nem csupán szimpátiát nem lehet kelteni, de végrehajtásuk - sokszor még megértésük - is lehetetlen. A jó kormányzás magas fokú művészet és tudomány, erős erkölcsi töltettel. A bürokrácia-csökkentés bármikor és bárhol előhúzható, a nép és a munkaadók éljeneznek. Így van ez a kormány 73 költségvetési intézményre kiterjedő ötletével is. Az állam feladatainak racionális, szakmai alapú újragondolásával, az eredményesség, a hatékonyság, az átláthatóság és az elszámoltathatóság követelményeinek együttes érvényesítésével ma is lehet/ne jó döntéseket hozni. Hirtelen nekibuzdulásból, indulati alapon, az érdekelt felek nagyobbik részének kirekesztésével bölcs döntés biztosan nem hozható. A legjobb orvos is számít a beteg együttműködésére a gyógyulás érdekében. A lakosság széles körét ellátó nagy intézmények, vagy évszázados múlttal és nemzetközileg elismert tekintéllyel bíró intézmények megszüntetésének, vagy minisztériumba való beolvasztásának már a felvetése is elítélendő. Néhány "mamut minisztérium" már ma is működésképtelen. Ugyanakkor az elmúlt évtizedekben a kormányok létrehoztak olyan szervezeteket, amelyek ma már nem feltétlenül szükségesek. Az érintett intézmények vezetői, munkatársai és érdekképviseleteik számos ötlettel rendelkeznek. Súlyos bűnt követ el az, aki nem kéri ki a véleményüket!
Kiadó: Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége
MTI közlemény, 2016. február 4., csütörtök 12:32
-Hírek a munka világából
Várhatóan már július közepén napirendre kerülhet a minimálbér és a garantált bérminimum összegének felülvizsgálata. Erre a tavaly év végén aláírt megállapodás adhat lehetőséget, ám az emelésre alig van remény. Mutatjuk mire számíthatnak a munkavállalók. A napi.hu cikke.
A hónapok óta tartó tüntetések ellenére a Belügyminisztérium (BM) benyújtotta a parlamentnek kedden a pedagógusok új jogállásáról szóló jogszabálytervezetet, amit a tiltakozó, sztrájkoló tanárok közül többen csak „bosszútörvénynek” neveznek. A BM kedd délután közleményben tudatta a benyújtás tényét, a törvénytervezet véglegesített szövege pedig 23 óra 22 perckor fel is került a parlament oldalára.
A győri telephelyű német autóipari beszállító cég az év folyamán, április 1-jei időponttal egyoldalú béremelést hajtott végre, amely összeg az ott dolgozók nagy többségénél meg sem közelítette az infláció mértékét. A helyi Vasas alapszervezet tárgyalásokat kezdeményezett annak érdekében, hogy a reálbérek értéke ne csökkenjen, ez azonban a munkáltató elzárkózó magatartása miatt nem vezetett eredményre.
Akinek a gyermeke ebben a tanévben fejezi be a középiskolát, már nem jogosult családi pótlékra és családi adókedvezményre sem. Ráadásul aki a jogosultság megszűnését nem jelzi a munkáltatójánál, azt még 12 százalékos különbözeti bírsággal is sújthatják, mondta lapunknak az RSM Hungary adószakértője.
A 2023. január 1-től hatályba lépett Mt.-módosítás a munkajog egyik leggyakrabban alkalmazott, igen széles körben alkalmazott jogintézményét, a próbaidőt is elérte. A próbaidő első látásra igen egyszerű, a legtöbb munkaszerződésben kikötött konstrukció. Közismert célja az, hogy a munkaviszony első néhány hónapjában, mikor a felek még csak tapasztalják, mennyire működőképes a munkaviszony keretében való együttműködésük, könnyen, gyorsan (azonnali hatállyal történő, indokolás nélküli felmondással) megválhassanak egymástól. Ha azonban a munkaviszonyt megszüntető fél a próbaidő néhány egyszerű szabályát nem ismeri, vagy nem vagy alkalmazza jól (pl. rosszul számolja ki annak utolsó napját, és arról egy nappal lemaradva közli a megszüntetést), könnyen a jogellenesség mezejére tévedhet, annak minden következményét magára vonva. Az év eleji törvénymódosítás néhány fontos új részletszabályt vezetett be a próbaidőhöz kapcsolódóan, melyek a törvényben elszórtan helyezkednek el, így a módosítás nem annyira szembeötlő. Az ado.hu cikkében
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk