Óvjuk meg a közigazgatásban dolgozók egészségét!

Nyomtatás
Készült: 2020. december 02.

A COVID-19 járvány második hullámában a közigazgatásban dolgozók is fokozott fertőzésveszélynek vannak kitéve, hasonlóan az egészségügyben, az oktatásban és a szociális ágazatokban dolgozókhoz.


A különböző állami intézmények – különösen a kormányhivatalok – dolgozói rendszeresen találkoznak fertőzött ügyfelekkel, személyesen kell megjelenniük a fertőzésveszélynek fokozottan kitett helyszíneken, esetükben ezért a munkavédelmi szabályok szigorú betartására, betartatására és ellenőrzésére is fokozott figyelmet kell fordítani.

Ha egy kormánytisztviselő megfertőződik, akkor nem csupán egy munkavállaló kieséséről van szó, hanem az általa ellátott állami feladat, a minden állampolgár számára fontos közfeladat ellátása is veszélybe kerül.

Az 509/2020. (XI.19.) Kormányrendelet alapján a fővárosi és megyei kormányhivatalok feladatává tették – az eddigi alapfeladatok mellett – az egészségügyben, a nevelési és oktatási, valamint a szociális intézményekben dolgozók teszteltetésének megszervezését, az ehhez szükséges gépjárművek, gépjárművezetők és adminisztrátorok biztosítását.

A közszolgálatban szerveződő szakszervezetekhez egyre több bejelentés érkezik a közigazgatás különbözőbb intézményeiben dolgozó munkavállalóktól, segítséget kérve a kialakult veszélyhelyzet káros hatásainak mérsékléséhez. Egyes ágazati szakszervezetek jelzései alapján az alábbi, sürgős intézkedéseket kérjük a kormánytól:

1. A veszélyhelyzet alatt a közigazgatásban dolgozók rendszeres kormányzati teszteltetése történjen meg!

2. A közigazgatás tipikus területeire készüljön egységes járványügyi szabályzat, amely tartalmazza az eljárásrendet, a minimálisan szükséges személyi és tárgyi feltételeket, valamint az ellenőrzés rendjét! E szabályzat kidolgozásához és végrehajtásához jó kiindulási alapot jelent az Innovációs és Technológiai Minisztérium által 2020. szeptember 2-án kiadott Vállalati Fehér Könyv.

3. A közszolgálati feladatok ellátása során megfertőződött dolgozók 100%-os táppénzben részesüljenek!

4. A veszélyhelyzetben is működtetni kell a közigazgatási intézményeket, ennek érdekében az elavult informatikai rendszerek sürgős fejlesztésére van szükség, mely fejlesztések tegyék lehetővé a Home Office szélesebb körben történő alkalmazását!

Budapest, 2020. november 30.

Kuti László
ÉSZT
dr. Mészáros Melinda
LIGA
Kordás László  
MASZSZ
Palkovics Imre
MOSZ
Csóti Csaba
SZEF