KÖZSZOLGÁLATI SZÖVETSÉGI NYUGDÍJAS ALAPÍTVÁNY (KÖSZNYA)

A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információk

Rendben

Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.

Bejelentkezés

A T/8016., T/8017. számú és a T/8019. számú törvényjavaslatok véleményezése (egyfokú járási hivatali eljárások megteremtése, fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének egyszerűsítése, kormányzati igazgatásról szóló

  1. A kormány a törvényjavaslatokat 2019. november 12-én nyújtotta be az Országgyűléshez, kihagyva a jogszabályokban előírt egyeztetéseket.
  2. Az Országgyűlés honlapján kivehető információk alapján „erőltetett menetben” kívánják a törvényjavaslatokat megtárgyalni és elfogadni.
  3. Az előterjesztett törvények egy része már 2020. január 1-jén hatályba lépne.
  4. A törvényekhez kapcsolódó kormányrendelet tervezetek nem ismertek.
  5. A törvénytervezetek több száz oldalasak, az általuk módosítandó törvények száma közel 250.
  6. A kormány 2019. november 6-án rendelt el létszámzárlatot a kormány irányítása és felügyelete alá tartozó szerveknél.
  7. A törvénytervezetek között van olyan törvény is, amelyik még egy éve sincs hatályban, ugyanakkor a hozzá kapcsolódó törvénymódosítás több mint 100 oldalas.
  8. A kormány nem vette figyelembe a szakszervezetek véleményét (18 oldal!) amit a Kit. törvény jelenleg hatályos verziójához írtak.

Fentiek alapján megállapítható, hogy a korszerű és hatékony törvényhozás feltételeinek nem felel meg ez a törvénykezési eljárás. A jogalkotásról és a közigazgatásról szóló törvények végrehajtása sérül ezzel a folyamattal.

A törvénytervezetekben az alábbi gondolatokat támogatjuk

  • egyszerűbb legyen az ügyintézés az állampolgárok és az ügyeket intézők számára is
  • gyorsuljon az ügymenet
  • az elektronikus ügyintézés kerüljön előtérbe
  • a szükségtelen feladatok kerüljenek törlésre
  • a szükségtelen ellenőrzéseket el kell hagyni
  • az ellenőrzések gyakoriságát ésszerű módon csökkenteni kell
  • az engedélyek helyett a bejelentéseket kell preferálni
  • az e-személyi igazolványok elterjesztését elő kell segíteni.

 

A kitűzött célokhoz szükséges  feltételek megteremtése

  • informatikai háttér megteremtése: korszerű hardver és szoftver, kompatibilitás
  • papír alapú dokumentumok digitalizálása
  • e-személyi igazolványolvasók elterjesztése állami eszközökkel támogatva
  • a releváns adatokhoz történő elektronikus hozzáférés rendszerének kiépítése
  • a dolgozók képzése
  • a szolgáltatásokat igénybe vevő állampolgárok, cégek képzése
  • az elektronikus ügyintézés vonzóvá tétele, „megszerettetése”.

A törvénytervezetekben szereplő javaslatokat nem támogatjuk, ezért az alábbiakat javasoljuk

  • kormányhivatali ügyekben is lehessen fellebbezni a rendszeren belül
  • szabálysértések ne kerüljenek át a rendőrséghez
  • az önkormányzatok szakmai önállósága ne csorbuljon
  • a hatálybaléptetések tervezett ütemterve módosuljon egy végrehajtható verzióra.

A kormányhivatalokkal kapcsolatban álláspontunk

A kormányhivatalokhoz került az elmúlt években majdnem minden szakigazgatási szerv.

A törvénytervezetek szerint paradigmaváltás következne be.  Egyes feladatok átkerülnének az alábbi szervekhez:

  • NAV
  • rendőrség
  • bíróság
  • önkormányzatok
  • kamarák
  • anyakönyvvezető.

A tervezett intézkedések újabb átszervezésekkel, bürokráciával, az állampolgárok számára is nehézségekkel járnának, ezért ezen intézkedések megfontolását javasoljuk.

A tervezett állami vezetői béremelésekről

  • a költségvetési (állami) szférában több százezer dolgozó szégyenletesen alacsony bért kap, megjelent a dolgozói szegénység, sokan kilátástalannak látják anyagi helyzetüket
  • a magyar keresetek vásárlóerő paritáson mért szintje az Európai Unió tagországai között az utolsó helyek egyikén áll
  • ilyen társadalmi közegben visszafogottan, kellő önmérséklettel szabad csak az állami vezetők bérét megemelni
  • szükség lenne egy egységes „állami illetményalap” bevezetésére, mivel jelenleg átláthatatlan, bonyolult az illetmények számítási rendszere
  • az állami vezetők bérének drasztikus megemelése igazságtalan, elfogadhatatlan
  • egyes állami alkalmazottak (egy szűk, kiváltságos réteg) bére évente automatikusan emelkedik az átlagbér emelkedésével párhuzamosan (a pedagógus életpálya törvény is így indult, de egy év után megváltoztatták, azóta „helyben járnak” a pedagógusok).

Tekintettel arra, hogy a törvény előkészítésébe a kormány nem vonta be az illetékes szakmai és érdekképviseleti szerveket, ezért az OKÉT és KÉF fórumain alaposan meg kell vitatni a tervezeteket, hogy azok időtálló, jó törvényekké válhassanak.

Budapest, 2019. november 25.

 

 

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk