A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információk

Rendben

Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.

KÖZSZOLGÁLATI SZÖVETSÉGI NYUGDÍJAS ALAPÍTVÁNY (KÖSZNYA)

A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap

Az élet igazolta aggodalmainkat

A kormányzati igazgatásról szóló törvény (Kit.) tervezetének vitájakor a szakszervezetek markánsan megfogalmazták véleményüket a központi közigazgatás minden dogozójára kiterjedő javaslatról. A 18 oldalas véleményt elküldtük a kormány illetékeseihez, képviseltük az érdekegyeztető fórumokon és a sajtó előtt.

A törvény 2019-ben hatályba lépett, a szakszervezeti véleményeket a kormány és a törvényhozás figyelmen kívül hagyta.

Melyek voltak a leginkább kifogásolt kérdések?

  1. A közszférában általában alacsonyabb az életkereset a versenyszférában elérhetőhöz képest, de az legalább kiszámítható. A Kit. nem tartalmaz előre tervezhető, vonzó előmenetelt, csak az alacsonyabb életkereset a biztos.
  2. A kormánytisztviselők éves munkaideje közel egy egész hónappal megnövekedett, napi fél órával hosszabb lett a munkaidő.
  3. Az alapszabadságuk 5 nappal csökkent, a munkaviszony hosszával arányos szabadság is csökkent, egyeseknél akár évi 2 héttel is.

2019. január 1-jétől életbe lépett a 20%-os létszámcsökkentés a központi közigazgatásban. Az elvégzendő munka mennyisége változatlan, így a megmaradt állományra 20-%-kal magasabb terhelés jut.

Sokaknak okozott csalódást az új törvény bevezetése, emiatt többen eltávoztak az igazgatásból. Az új törvény alatti besorolást is sokan sérelmezik, igazságtalanak tartják, mivel a tapasztalatot nem ismeri el.

Az átlagos 30%-os béremelés után a munka mennyiségével korrigált órabér lényegében semmit sem nőtt.

Javasoljuk, a begyűjtött tapasztalatok birtokában javítsa a törvényhozó a Kit. hiányosságait, hogy a központi közigazgatásban a jövőben is érdemes legyen munkát vállalni!

A KSZSZ Elnöksége

Budapest, 2019. május 14.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk