ÉRTESÍTÉS
a KSZSZ új elérhetőségeiről

Ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy a KSZSZ iroda 2023. január 1-én új helyre költözött.

Székhely és levelezési címe: 1068 Budapest, Városligeti fasor 10.

Eddigi telefonszáma és levelezési címe megszűnt.

A korábban közzé tett telefonszámokon és e-mail címeken továbbra is elérhetőek vagyunk:

Dr. Agg Géza elnök
+36 70 978 7714
kszsz.agg@enternet.hu

Pető Andrea irodavezető
+36 70 453 0851
kszsz.apeto@enternet.hu

Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.

Budapest, 2023. január 1.

Üdvözlettel:
Dr. Agg Géza elnök sk.
Pető Andrea irodavezető sk.

KÖZSZOLGÁLATI SZÖVETSÉGI NYUGDÍJAS ALAPÍTVÁNY (KÖSZNYA)

A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információk

Rendben

Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.

Bejelentkezés

Szakszerű, jogszerű és humánus legyen a kényszerű létszámleépítés!

Készült: 2018. november 14.

A kormány 2018. október 29-én éjjel adta közre a központi közigazgatásban végrehajtandó létszámleépítésről szóló határozatát. A határozat címe „a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedések”. A határozat címe modernizációról, a valóságos tartalom pedig felmentésről, felmondásról és ezekkel kapcsolatos intézkedésekről szól. Álláspontunk szerint a modernizációra valóban szükség lenne, ami feladatcsökkenést, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést és jelentős hatáskör decentralizálást jelentene. Ezeket követően lehetne a létszámcsökkentést végrehajtani a tíz éve befagyasztott közszolgálati bérek 50 %-os emelésével összekötve.


A szakszerű létszámcsökkentés előfeltétele – a fentieken túlmenően – az, hogy az érintett dolgozókkal, szervezeti egységekkel elemezni kell a jelenlegi helyzetet és közösen megkeresni a korszerűsítés lehetséges módjait. Az érintett dolgozók nélkül meghozott döntések eleve halálra vannak ítélve! A szakszerű intézkedések objektív elemzéseken nyugszanak, a szubjektív elemek minimálisra szorítása mellett. A felmentésre kijelölt dolgozóval a kellő időben, megfelelő körülmények között, emberséges légkörben lefolytatott beszélgetés nem hagyható el.

A jogszerű létszámcsökkentés a közszolgálati tisztviselőknél azt jelenti, hogy a rájuk vonatkozó törvény szerint illetékes testületben, a KÉF-ben (Közszolgálati Érdekegyeztető Fórum) érdemben, írásos előterjesztés alapján meg kell vitatni a tervezett intézkedést. A KÉF ülésén szóbeli tájékoztatás hangzott el a kormány részéről, a szakszervezetek által elmondott javaslatokból egyetlen egy sem került be a kormányhatározatba. A jogszerű végrehajtáshoz kellő időt kell biztosítania a döntéshozónak az érintettek számára. A törvény előírja a munkahelyi szintű egyeztetést is a helyi szakszervezettel. A kormányhatározat végrehajtásának határideje „legkésőbb október 31.” volt. A statáriális végrehajtásra kettő munkanap állt rendelkezésre a munkáltatóknak, ami nem felel meg a jogalkalmazás minimális követelményeinek. Figyelemmel kísérjük, hogy a munkáltatók megtették-e a kötelező bejelentést az illetékes hivatalnál a csoportos létszámcsökkentéssel kapcsolatban.

A humánus létszámleépítés a kormány közvetlen munkatársainál, a kormánytisztviselőknél különös odafigyelést feltételez. A köz szolgáira – egy átlagos munkavállalóhoz képest – 18 többletkövetelmény vonatkozik, míg a javadalmazásuk alatta marad a versenyszféra dolgozóihoz képest. Az állami alkalmazás alacsonyabb életjövedelmet, de nagyobb biztonságot, kiszámíthatóságot garantál a benne dolgozók számára. Ebből a két körülményből az alacsonyabb bér messzemenően teljesült az elmúlt években, a több ezer fős létszámcsökkentés viszont megingatta az állami alkalmazásba vetett hitet. Ennek súlyos következményei lehetnek a következő években. Az esélyegyenlőségi törvényben meghatározott elvárások betartására az állami szférában kiemelt figyelmet kell fordítani.

Az elmúlt napokban meghozott kormányzati és munkáltatói intézkedések sok esetben nem feleltek meg a fent leírt minimális követelményeknek.

A következő hetekben alaposabb döntés-előkészítést tartunk szükségesnek a közigazgatás modernizálása érdekében:

  •  a felmentett kormánytisztviselők számára a Karrier Híd Programban körülírt szolgáltatásokat maximális mértékben biztosítani kell, figyelembe véve az egyéni igényeket, körülményeket; senki ne legyen közülük munkanélküli; mindenki pozitívan élhesse meg az állami alkalmazás megszűnését
  • a minisztériumokban és a többi központi közigazgatási szervnél történjen meg az érdemi feladatátvilágítás, racionalizálás, bürokráciacsökkentés; a leépített álláshelyeken és az üres státuszokon lévő feladatokat arányosan kell szétosztani a megmaradt állomány között
  • a közszolgálati törvényben meghatározott érdekegyeztetési fórumok országos és munkahelyi szintű működtetésére fokozott figyelmet kell fordítani
  • a munkaadói szövetségek az elmúlt években gyakran követelték a közigazgatás létszámának csökkentését; a felmentett mintegy 3000 fő, jól képzett munkavállaló méltó munkához juttatásához most számítunk ezekre a szövetségekre!
  • a 2014-ben megkezdett közszolgálati életpálya kidolgozását fel kell gyorsítani, az 50%-os béremelésnek kiszámítható életpálya törvénnyel kell párosulnia

Budapest, 2018. november 14.
a KSZSZ Elnöksége

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk