ÉRTESÍTÉS
a KSZSZ új elérhetőségeiről
Ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy a KSZSZ iroda 2023. január 1-én új helyre költözött.
Székhely és levelezési címe: 1068 Budapest, Városligeti fasor 10.
Eddigi telefonszáma és levelezési címe megszűnt.
A korábban közzé tett telefonszámokon és e-mail címeken továbbra is elérhetőek vagyunk:
Dr. Agg Géza elnök
+36 70 978 7714
kszsz.agg@enternet.hu
Pető Andrea irodavezető
+36 70 453 0851
kszsz.apeto@enternet.hu
Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.
Budapest, 2023. január 1.
Üdvözlettel:
Dr. Agg Géza elnök sk.
Pető Andrea irodavezető sk.
A kuratórium elnökének felhívása
Tájékoztatás a támogatásról
Kérelem adatlap
Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép, emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra (pl. irányítószám), ezért azokat nem kell újra begépelnie, elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.
Kedves Kollégák!
Ismeretes előttetek, hogy az egységes közigazgatási életpálya modell meghiúsulása után, a most életbe lépő állami tisztviselőkről szóló törvény – minden erőfeszítésünk ellenére – csak a járási kormányhivatalokban dolgozó tisztviselőket kedvezményezi.
A kormányzat döntése azt eredményezi, hogy az önkormányzati köztisztviselők bérezése nyolcadik éve változatlan, az általuk így elszenvedett reálbérveszteség már 30-35 százalékos mértékű, és számukra a 2017-es költségvetés sem tartalmaz rendezési ígéretet.
Az MKKSZ a területén lévő kollektívái között előzetesen felmérte a sztrájkkészséget, majd június 22-re, 8.00 – 10.00 közötti időszakra sztrájkot hirdetett. Tudjátok, hogy körünkben a sztrájk törvényes lebonyolítása csak számtalan feltétel betartása mellett lehetséges, így is közel száz önkormányzati hivatalban lesz munkabeszüntetés.
Egységesen 30 százalékos általános béremelést követelünk az önkormányzati tisztviselőknek és technikai alkalmazottaknak 2016. október 1-től!
Kérlek Benneteket, álljatok mellénk; szolidaritási nyilatkozattal, a kék szalag kitűzésűvel, csatlakozó akciókkal segítsétek az MKKSZ első sztrájk felhívását és szervező munkáját. Segítsétek, hogy be tudjuk mutatni a társadalomnak; ez az eljárás a települési önkormányzatok ellehetetlenülését eredményezi, a már most is jelentős munkaerőhiány, a munkaerő elvándorlás főleg a kicsi polgármesteri hivatalok működésének összeomlásával fenyeget.
Akciónkról és szervezőmunkánkról a www.mkksz.org.hu honlapon számos részletet mutatunk be.
Budapest. 2016. június 20.
Üdvözlettel
Boros Péterné
2016-ban a magyar minimálbér bruttó értéke 111 000 Ft, nettó tartalma 73 815 Ft, az államnak fizetendő adó és járulék 68 820 Ft. A munkaadó összes bérköltsége 142 635 Ft. 2009-ben a bruttó 71 500 Ft, a nettó 57 815 Ft, az államnak fizetett 39 588 Ft, a munkaadói összköltség pedig 97 403 Ft volt. Hét év alatt a nettó 27,7 %-kal, a bruttó 55,2 %-kal, az államnak befizetett rész 73,8 %-kal, a munkaadói összes költség pedig 46,4 %-kal nőtt. Az „állami mohóság” 2011-2012. között 32,4 %-kal megugrott!
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
MUNKAADÓ ÖSSZES | 97 403 | 94 440 | 100 230 | 119 505 | 125 930 | 130 428 | 134 925 | 142 635 |
BRUTTÓ | 71 500 | 73 500 | 78 000 | 93 000 | 98 000 | 101 500 | 105 000 | 111 000 |
NETTÓ | 57 815 | 60 236 | 60 600 | 60 915 | 64 190 | 66 483 | 68 775 | 73 815 |
ÁLLAMNAK | 39 588 | 34 212 | 39 630 | 58 590 | 61 740 | 63 945 | 66 150 | 68 820 |
MINIMÁLBÉR: MUNKAADÓ ÖSSZES; BRUTTÓ; NETTÓ; ÁLLAMNAK
A Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége tiltakozik a Kormány azon intézkedése ellen, mely megszünteti az Országos Egészségbiztosítási Pénztár önálló működését.
A bürokrácia csökkentésként beharangozott kormányzati intézkedés az ország összes állampolgárát hátrányosan érinti.
Az OEP közel 2000 milliárd forintot kezel évente. Ennek központosítása komoly veszélyt jelent a betegekre. Egy ilyen sokrétű feladatot ellátó intézményt hatástanulmányok készítése nélkül, a szakértők és érdekvédők bevonása nélkül nem lehet megszüntetni. Nem lehet a feladatait sem más hivatalok között felosztani, mert az állampolgárok egészségügyi ellátása komoly veszélybe kerül.
Egy ilyen mértékben alulfinanszírozott ágazatból egyetlen forintot sem lehet kivonni. Az eddig sem rövid döntési mechanizmusok tovább bonyolódhatnak, mert megszűnnének a területi hivatalok, melyeknek az volt a célja, hogy közelebb vigyék az egészségügyet az állampolgárokhoz.
Az Államkincstár hatáskörébe utalni az OEP pénzek kezelését, amikor tudjuk, hogy komoly problémákkal küzdenek az munkabérek kifizetésénél is, ez elképzelhetetlen és lehetetlen. Nem lehet tovább terhelni ezt a rendszert, mert ez a lépés előre vetíti az egészségügy finanszírozásának teljes összeomlását.
A Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége követeli, hogy a Kormány lépjen vissza ettől a döntéstől!
MTI közlemény
-Hírek a munka világából
A próbaidő alatt a feleket nem terheli indokolási kötelezettség a munkaviszony azonnali hatállyal történő megszüntetése esetén, amely tényből sokan hajlamosak arra következtetni, hogy a munkaviszony-megszüntetés ezen módjára aligha kerülhet sor jogellenesen. Az alább ismertetettek alapján azonban ez közel sincs így - írja az ado.hu.
A NAV-Mobilban bárki ellenőrizheti néhány koppintással, hogy munkáltatója a szerződésüknek megfelelően bejelentette-e.
A munkáltatónak figyelmeztető sztrájk esetében is olyan megfelelő időben kell értesülnie a tervezett sztrájkról, hogy a vagyonának megóvására, az üzemelés megállásával keletkező kárainak megelőzésére irányuló jogait, az élet- és vagyonvédelemre irányuló kötelességeit teljesíteni legyen képest, illetve az ezzel kapcsolatos munkaszervezési teendőit képes legyen elvégezni. Ennek hiányában a megtartott sztrájk jogellenes.
Tizenkét „közszférás” szakszervezet az Alkotmánybírósághoz fordult a szakszervezeti tagdíjlevonás lehetőségének megszüntetése miatt.
A március 27-én megtartott 6 órás sztrájkot követően a munkáltató nem állt elő újabb ajánlattal. A Vasas helyi alapszervezete viszont az egyoldalúan bevezetett béremelést továbbra sem tudja elfogadni. Annak érdekében, hogy elszántságukat bizonyítsák, és követeléseiknek megfelelő nyomatékot adjanak, ma 14 órától 24 órás munkabeszüntetést tartanak a dolgozók.
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.
További információk